Najnowsze wpisy
Archiwa
Grudzień 2017
P W Ś C P S N
« Lut    
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
olej kokosowy
naturabazar.pl/Krem-Serum-c332#t
pompy głębinowe
http://maka-ryzowa.pl/zastosowania-maki-ryzowej/

Pierwiastki i witaminy niezbędne w zdrowej diecie

Na pewno wszyscy doskonale wiemy, że w naszej diecie nie może brakować wielu cennych minerałów oraz składników odżywczych, takich jak węglowodany, białko, tłuszcze. Bardzo ważne są również witaminy oraz pierwiastki, które znaleźć możemy przede wszystkim w warzywach oraz w owocach. Dlatego też apeluje się o to, by jadać je jak najczęściej, zaleca się pięć porcji warzyw oraz owoców każdego dnia. To właśnie w warzywach i w owocach znajdziemy większość cennych minerałów, dlatego z powodzeniem można z tych produktów sporządzać dania. Oczywiście owoce częściej jadamy na deser, natomiast z warzyw można przygotować naprawdę pyszny oraz pełnowartościowy obiad dla całej rodziny. W zdrowej diecie na pewno nie powinno zabraknąć podstawowych pierwiastków, takich jak magnez, selen, cynk, żelazo, wapń. Są to najważniejsze pierwiastki, które wchodzą w skład wielu naszych narządów, wapń na przykład jest składnikiem niezbędnym do budowania kości, dlatego ten pierwiastek jest bardzo ważny w przypadku leczenia osteoporozy, choroby, która często dotyka starsze osoby. Takie pierwiastki znajdziemy również w aptekach, zwykle w postaci suplementów, które również mogą być doskonałym sposobem na uzupełnienie naszej diety w poszczególne witaminy oraz składniki. Pamiętajmy jednak, by nie przesadzaćz tego rodzaju preparatami, gdyż nadmiar witamin może doprowadzić do hiperwitaminozy, schorzenia, które polega na nadmiarze witamin w organizmie. Głównie chodzi o nadmiar witaminy A, D, E i K. Zbyt duża dawka witaminy A objawia się na przykład osłabieniem mięśni, brakiem apetytu czy nawet zaburzeniem pracy serca.