Najnowsze wpisy
Archiwa
Grudzień 2017
P W Ś C P S N
« Lut    
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
http://torcikowo.pl/galeria/urodzinowe/
biocyd
zdrowiej24.pl
meble pakamera
implanty zębów

W jaki sposób możemy obniżyć ciśnienie tętnicze

Jeżeli w początkowej fazie nadciśnienia zmienimy styl życia oraz wprowadzimy niektóre zachowania pro zdrowotne możemy uniknąć łykania tabletek do końca życia. Jednym z podstawowych czynników powodujących nadciśnienie jest nadwaga. Tak, więc schudnięcie wpłynie korzystnie Natasze ciśnienie. Drastyczne diety nie przynoszą oczekiwanych skutków, ponieważ waga wraca. Najkorzystniejsze jest chudnięcie nie więcej niż kilogram tygodniowo. Nawet spadek o kilkanaście milimetrów Hg może spowodować schudnięcie pięć do dziesięciu procent wagi ciała. Spadek wagi ciała to za mało, aby nie mieć problemu z nadciśnieniem. Dieta stosowana, na co dzień musi ograniczyć przede wszystkim spożycie czerwonego mięsa oraz przetworzonej żywności i ulepszaczy smaku a także słodyczy. Zalecane są oczywiście warzywa, pełnoziarniste pieczywo jak i owoce. No i oczywiście, co obecnie w przetworzonej żywności jest w bardzo dużych ilościach, czyli sól. Nie wiemy ile jest soli w produktach spożywczych, które kupujemy, na co dzień, ale powinniśmy przestać dosalać i coraz więcej osób to czyni. Również kupując żywność powinniśmy szukać tej, gdzie jest mniejsza zawartość soli. W żywieniu przeciw ciśnieniowym zalecane jest zwiększenie produktów o większej zawartości potasu, na przykład pomidory czy fasolę a owoców kiwi czy pomarańcze. Nie zapominajmy oczywiście o wysiłku fizycznym. Jeżeli ćwiczymy, co najmniej od pół do godziny dziennie kilka razy w tygodniu, to w ten sposób możemy obniżyć ciśnienie od czterech do dziewięciu milimetrów Hg. Niestety palacze również są narażeni na nadciśnienie, ponieważ po dziesięciu sekundach po wciągnięciu dymu papierosowego sygnał dociera do mózgu, podnosi ciśnienie oraz przyspiesza się bicie serca. Również alkohol  i kawa nie są polecane przy nadciśnieniu.