Najnowsze wpisy
Archiwa
Grudzień 2017
P W Ś C P S N
« Lut    
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
kamica nerkowa dieta
gdzie kupic nasiona marihuany
olej słonecznikowy

Świetny wpływ warzyw na nasz organizm

Jedząc warzywa bogate w witaminy i minerały nie musimy się ograniczać. Są niezwykle zdrowe i niskokaloryczne, czego przyczyną jest ich skład, a mianowicie duża ilość wody. Ponadto bogate są w błonnik, który poprawia pracę układu trawiennego. Tak więc jedząc pomidory czy ziemniaki nie musimy martwić się o to, że przybędą nam zbędne kilogramy. Szczególnie bogate w witaminy są warzywa dyniowe. Jednymi z najczęściej jedzonych warzyw w naszych domach są pomidory, które nie dość, że dostarczają mnóstwo witamin, między innymi C, E i fosforu, to dzięki nim zmniejsza się ryzyko zachorowania na serce lub raka. Warzywem najbardziej zalecanym cukrzykom jest ogórek, który składa się w większości z wody. Dowiedziono, że warzywa mają znikomą ilość kalorii, w związku z tym możemy spożywać je w większych ilościach niż pozostałe produkty. Jednym z niedocenianych warzyw jest ziemniak. To czy będzie odżywczy czy tuczący zależy tylko i wyłącznie od nas i od sposobu przyrządzenia. Smażąc, pozbawiamy go lekkości i niskokaloryczności. Najbezpieczniej jest ugotować go na parze w łupinie, traci wtedy niewielką ilość witaminy C. Piecząc ziemniaki w obierkach sprawiamy, że są małokaloryczne i bardzo zdrowe, co za tym idzie zalecane osobom, które mają problemy z nadwagą, które za cel mają schudnięcie. Zatem jedzenie ziemniaków niesamowicie dobrze wpływa na nasze zdrowie, zarówno w staraniach o ładną sylwetkę jak prawidłową pracą organizmu. Zaleca się spożywanie ich w zmaganiu się z dolegliwościami żołądkowymi. Należy zwracać uwagę na barwę skórki ziemniaków, jeżeli zaczynają zielenieć, nie powinniśmy ich jeść, ponieważ wydziela się groźna dla nas substancja zwana solaniną, która spożywana w większych ilościach może prowadzić do chorób nowotworowych.