Najnowsze wpisy
Archiwa
Grudzień 2017
P W Ś C P S N
« Lut    
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

Jak schudnąć trwale, czyli bez efektu jo-jo

We wszystkim, co człowiek robi w życiu, należy zachować rozsadek i umiar – ta maksyma pozwoli nam realizować swoje plany życiowe, nie mnożąc niepotrzebnych sytuacji stresogennych. Na pewno podobny umiar powinny zachować osoby, które planują lub też próbowały już niejednokrotnie się odchudzać, aby nie narobić sobie biedy i nie zrujnować zdrowia, co tez może się przydarzyć. Największym chyba utrapieniem osób odchudzających się jest tak zwany efekt jo-jo, czyli chudniecie, a potem osiąganie wagi poprzedniej lub też nawet wyższej, i to w zastraszająco krótkim czasie. Można uniknąć tego właśnie efektu, jednak trzeba zastosować szereg czynników, nie zawsze trudnych do wdrożenia w życie. Na pewno nie wolno się głodzić od rana, bo to powoduje efekt odwrotny – organizm nastawia się wtedy na łapanie każdej kalorii i magazynowanie jej. Tak więc późne śniadanie spowoduje, że wszystko, co zjemy, zostanie w znakomitej większości przechowane na potem, na czas głodu – jak myśli nasz mądry organizm. Wystrzegajmy się obfitych, a rzadko spożywanych posiłków, gdyż zadziała mechanizm podobny, a dodatkowo większość kalorii odłoży nam się w postaci ślicznego sadełka, bo organizm nie poradzi sobie z taka dużą ilością energii. Ponadto takie obżeranie się ponad miarę, a już nie daj Boże przed spaniem, spowoduje pewien rodzaj podtrucia organizmu, gdyż wątroba nie poradzi sobie z przetworzeniem na bieżąco składników naszego jedzenia. Odbije się to w krótkim czasie negatywnymi skutkami zdrowotnymi, chociażby w postaci chronicznych stanów przemęczenia, sypiącej się skóry itp. Ważne jest także dostarczanie organizmowi dużej ilości płynów, nie tylko zresztą dla samego efektu chudnięcia (nie chce się tak jeść), ale tez i i dla ogólnego zdrowia i dobrego samopoczucia.