Najnowsze wpisy
Archiwa
Grudzień 2017
P W Ś C P S N
« Lut    
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

Chrapanie – jak sobie radzić z tym problemem

Wielu ludzi posiada niestety te przypadłość, że podczas snu wydaje z siebie dziwne dźwięki – zjawisko to powszechnie nazywane jest chrapaniem. Przypadłość ta nie tylko uprzykrza noc osobom śpiącym w tym samym pomieszczeniu, jest również szkodliwe dla zdrowia – powoduje niewyspanie, przemęczenie, niedostateczne dotlenie organizmu. Ważnym więc aspektem jest poznanie sposobów, dzięki którym możemy wyeliminować lub chociażby ograniczyć w znacznym stopniu ten negatywny sposób snu. Na pewno nie należy spać na plecach, gdyż to wzmaga znacznie proces chrapania – zalecane jest spanie na boku. Ważne jest tez nasze zachowanie się przed pójściem do łóżka – nie powinno się pić wieczorem alkoholu (rozluźnienie mięśni wzmacnia chrapanie), jak tez nie objadajmy się przed spaniem. Palenie tytoniu ma również negatywne znaczenie dla osoby chrapiącej, gdyż powoduje uszkodzenia śluzówki, co sprzyja chrapaniu. Jeśli w pomieszczeniu, gdzie śpimy, jest za bardzo suche powietrze, sprzyja to chrapaniu, podobnie jak niewietrzone pomieszczenie. Można też zaopatrzyć się w aptece w specjalne plastry, usprawniające proces oddychania podczas naszego snu. Między bajki należy włożyć porady niektórych starszych osób, znane chociażby z filmów, że jak ktoś gwiżdże w pomieszczeniu, gdzie ktoś głośno chrapie, niweluje to proces chrapania właśnie. Po prostu może to mieć jedynie takie znaczenie, że osoba przebudza się i przekłada na bok, więc chrapanie powinno się na jakiś czas zmniejszyć. Jeszcze jedna ważna uwaga – każdy kilogram nadwagi sprzyja chrapaniu, więc dla zdrowia, jak też i dla urody warto zawsze zrzucić parę kilogramów – to na pewno nigdy nie zaszkodzi.